Dag 3: Selfoss – Vik

Na het ontbijt in Guesthouse Nordheimar, hebben we nog vlug even bijgetankt en zijn we vertrokken richting Landmannalaugar (het binnenland in). Het eerste deel van de weg was geasfalteerd en daarna was het via de F208 ongeveer 50 minuutjes off road. Enkel 4×4 wagens mogen de weg nemen…maar we hebben onderweg toch veel campers voorbij gestoken… Off road hier in Ijsland is echt wel met massa’s putten, stenen, riviertjes enz.! Heel leuk om daar door te rijden, Tim was in zijn element ;)! Na ongeveer een 3tal uurtjes rijden, kwamen we op de kampeersite en konden we aan onze hike beginnen ;)! We hebben 2 wandelroutes gecombineerd: Graenagil en Brennisteinsalda. We zijn droog begonnen…maar ’t begon al gauw weer goed te motregenen…met af en toe wel een droog momentje. Op de Brennisteinsalda (berg) was het zo slecht weer, maar eigenlijk hebben we er wel van genoten omdat het weer zo extreem was :). Het regende hard en de wind stond zeer hevig waardoor we ons aan elkaar moesten vasthouden of we gingen bijna naar beneden glijden in de lava 😉 ’t was de moeite! We stonden daar dan boven op de top (kletsnat) en we vonden het pad niet meer terug naar beneden ;)… dus we hebben ons eigen paadje gemaakt (samen met nog één ander koppel). Eigenlijk wel gevaarlijk met die wind….maar o zo leuk, hihi :)!

Landmannalaugar is zéér mooi en de moeite. Het was geen schitterend weer toen wij er waren en het was al prachtig…dus we kunnen ons voorstellen dat als de zon schijnt het een echt pareltje is!

Na de wandelingen hadden we nog een héél eind te rijden tot in onze overnachtingsplaats, Vik. Onderweg hebben we nog enkele fotostops gemaakt, onder andere aan de Haïfoss waterval (ook zeer de moeite).

Toen we daar vertrokken rond 18 uur begon het lichtjes te regenen en het is sindsdien niet meer gestopt…

Koud hebben we eigenlijk nog niet gehad…enkel véél regen. Het heeft ons tot nu toe nog niet gehinderd in de dingen die we wilden doen…maar ’t mag natuurlijk wel gaan stoppen he!

Rond 21u30 kwamen we aan in onze verblijfplaats voor de komende 2 nachten (Gardakot Guesthouse). De eigenaars waren niet thuis en er hing een briefje op de deur dat we kamer 4 hadden op de 1ste verdieping… de deur was los, dus we gingen gewoon naar binnen hé…ahja…! Het lag daar vol rommel: eten, kleren, schoenen, speelgoed… en wij op zoek naar ons kamer… eens achter de hoek kijken, even de trap op naar boven…. Maar nergens kamer 4…. Ineens zag ik door de ruit nog een ander gebouw een beetje verder 😉 en we beseften dat we gewoon de eigenaars hun huis volledig hebben doorlopen….oeps!! Gelukkig was er niemand thuis ;)! En gelukkig was dat het guesthouse niet ;)! In ons ‘gebouw’ is het veel properder en gezelliger :)!

Nog vlug een douchke, de fotootjes op de tablet zetten en bedje in want we zijn doodop!

Slaapwel,

Elisa en Tim

Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland Iceland

One thought on “Dag 3: Selfoss – Vik

1. Hier ook zo’n druilerig weer! Maar bij jullie is er het zonnetje wel nog eens tussen gekomen zie ik. Prachtige foto’s alweer! Geniet!